کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش لوازم آرایشی / کسب درآمد از لوازم آرایش
فروش اینترنتی لوازم آرایش : با سلام خدمت دوستدارن کسب و کار اینترنتی. موضوع امروز ما کسب درآمد از لوازم آرایش است. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
دیگر داشتن یک فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی پرفروش، در گوشه ای از شهر، رؤیا نیست؛ چون حتی بدون آن هم می توانید صاحب یک فروشگاه باشید. چطور؟ با کمک فروشگاه اینترنتی. پس دیگر موضوعی مثل نداشتن سرمایه کافی، نمی تواند جلوی شما را بگیرد.
این همه هزینه باید صرف راهاندازی یک فروشگاه فیزیکی کنید؛ خودتان هر روز تایم زیادی را در آن بگذرانید؛ اگر هم چند روز تعطیل شود، هیچ درآمدی نخواهید داشت. نمونه واضح آن، همین چند ماه اخیر که بیماری کرونا اکثر کسب و کارهای سنتی از جمله فروشگاههای آرایشی و بهداشتی را تعطیل کرد.
حالا اگر یک فروشگاه آنلاین داشتید همچنان فروش داشتید. الان هم دیر نشده است، چون سبک خرید افراد عوض شده است. آن ها یاد گرفته اند که محصولات مورد نیازشان را به صورت آنلاین بخرند. چه بهتر که شما هم صاحب یکی از این فروشگاهها باشید.
البته در این بین، دستۀ دیگری هم هستند، که یک فروشگاه آنلاین در اینستاگرام دارند، اما فروش خوبی ندارند. در این مقاله یاد میگیرید، که داشتن فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی خوب است یا نه؟ چگونه صاحب چنین فروشگاهی شوید؟ همچنین اینکه داشتن سایت بهتر است یا اینستاگرام؟
راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی بهداشتی
۱.سرمایه مورد نیاز
فروشگاه فیزیکی: برای داشتن یک مغازه فیزیکی، باید هزینه اجاره یا خرید مغازه، مجوزها، هزینه برق و گاز، هزینه نگهداری از محصولات را بپردازید. برای دیده شدن باید هزینه زیادی را صرف تبلیغات کنید.
فروشگاه آنلاین: تنها هزینۀ ساخت و نگهداری یک سایت یا پیج اینستاگرام را میپردازید. به علاوه اینکه برای دیده شدن نیازی نیست هزینه بالایی صرف کنید.
۲.محدودیت زمانی و مکانی
فروشگاه فیزیکی: باید همیشه در مغازه حضور داشته باشید. اگر یک روز به هر دلیلی نتوانستید حاضر شوید، عملا آن روز درآمدی نخواهید داشت. به علاوه اینکه شما در شبانه روز زمان محدودی برای حضور در مغازه دارید. مثلا روزی ۱۲ ساعت هم که کار کنید، بقیه زمانها فروش نخواهید داشت.
فروشگاه آنلاین: در هر ساعت از شبانه روز، حتی در خواب، میتوانید فروش داشته باشید. اگر مدتی مجبور شدید به سفر بروید، یا اصلا خواستید استراحت کنید، چیزی را از دست نمی دهید. اصلی ترین دلیل داشتن کسب و کار آنلاین هم دقیقا همین است.
۳.تعداد مشتری و میزان فروش
فروشگاه فیزیکی: شما اگر یک مغازه داشته باشید، تعداد محدودی مشتری دارید. مشتریان شما در بهترین حالت همۀ آن کسانی هستند، که وارد پاساژ یا محله شدهاند. به علاوه مشتریان ثابتی که همیشه به شما سر میزنند.
فروشگاه آنلاین: از همه جای شهر، ایران یا حتی خارج آن میتوانید مشتری داشته باشید. اگر فروشگاهتان دیده شود، هر کسی در هر نقطه میتواند مشتری شما باشد. بنابراین تعداد مشتریان و فروش شما بسیار بیشتر از یک فروشگاه فیزیکی است.
روش های فروش آنلاین محصولات آرایشی بهداشتی
فروش اینترنتی لوازم آرایش : قبل از اینکه به سراغ روش های فروش آنلاین برویم، بگذارید یک پیشنهاد خوب به شما بدهم. شاید الان قصد راه اندازی یک فروشگاه آرایشی و بهداشتی بزرگ مثل خانومی یا روبان را داشته باشید. داشتن چنین فروشگاهی قطعا عالی است، اما صبر کنید!
اگر می خواهید فروش خوبی داشته باشید و وجود این فروشگاه ها تهدیدی برای شما نباشد، روی یک نیچ خاص تمرکز کنید. در مقاله افزایش درآمد با کمک نیچ مارکتینگ راجع به این موضوع صحبت کرده ایم. یعنی به جای اینکه روی انواع محصولات کار کنید، یک محصول یا برند خاص را انتخاب کنید.مثلا نمونه آن وب سایت محصولات آرایشی لچیک است.
یا یک نمونه دیگر، آنلاین شاپ مهرسا ارگانیک که فقط یک سری محصولات پوستی تخصصی دارد.
با یک دسته محصول خاص شروع کنید، بعد از مدتی که فروش خوبی پیدا کردید، آن وقت اگر خواستید بقیه محصولات را هم اضافه کنید. اگر این کار را انجام دهید؛ چون فروشگاهتان تخصصی است، راحتتر می توانید با فروشگاههای بزرگ رقابت کنید. چون گوگل هم وبسایت های تخصصی را دوست دارد.
چگونه سایت فروشگاهی تان را راه اندازی کنید؟
فروش اینترنتی لوازم آرایش : ساخت سایت فروشگاهی از آنچه فکر می کنید، راحت تر شده است. خوشبختانه روشهایی وجود دارد، که نیاز به هیچ تجربه و دانش فنی ندارد. بدون اینکه درگیر کارهای طراحی سایت شوید، محصولاتتان را در سایت میگذارید و میفروشید.
اگر نمیخواهید زمان زیادی را صرف طراحی و اداره سایت کنید، پیشنهاد می کنم از فروشگاه ساز استفاده کنید. دقیقا مخصوص خودتان است. یک نمونه حرفه ای آن، فروشگاه ساز پرتال است. ساخت سایت با کمک آن، تنها یک ساعت زمانتان را میگیرد. نه تنها راهاندازی آن، بلکه کار با آن هم بسیار راحت است. بنظرم خودتان آن را امتحان کنید.
بعد از اینکه سایت را راه انداختید، محصولاتتان را در آن بگذارید. البته این به تنهایی کافی نیست. اگر میخواهید سایتتان بالا بیاید، باید در آن محتوا هم بگذارید. مثلا مقالات در مورد برندهای آرایشی، روشهای مراقبت پوست، درست کردن انواع ماسک های صورت، مزایا و معایب هر کدام از محصولات آرایشی و…را در وبلاگ سایت بگذارید.
هزینه ساخت سایت چقدر است؟
هزینه ساخت یک فروشگاه اینترنتی، موضوعی نیست، که بخواهید به خاطر آن بیخیال راهاندازی فروشگاه اینترنتی شوید. چون قرار است تا چند وقت دیگر چند برابر این هزینه را در آورید.
فرض کنیم هزینه یک سایت فروشگاهی ۳ میلیون هم باشد. وقتی بعد از چند ماه ماهانه ۱۰-۱۵ میلیون بفروشید، ارزشش را دارد این مقدار هم هزینه کنید. پس به جای اینکه خودتان را درگیر هزینه اولیه کنید، به درآمدتان در آینده فکر کنید.
فروش محصولات آرایشی با کمک اینستاگرام
یک روش دیگر برای فروش محصولات آرایشی بهداشتی شبکه اجتماعی اینستاگرام است. اتفاقا این نوع فروشگاه ها معمول تر و بیشتر هم هستند. برای فروش در اینستاگرام معمولا هزینه اولیه نیاز ندارید؛ اما بعد از مدتی احتمالا بخواهید هزینه ای را صرف تبلیغات کنید. اما باز هم نسبت به درآمدی که از آن خواهید داشت، ناچیز است.شاید همین الان هم در اینستاگرام فروشگاه داشته باشید؛ اما به دلایلی فروش خوبی ندارید. در ادامه به چند نکته اشاره میکنم که به دردتان می خورد.
برای افزایش فروش محصول در اینستاگرام چه کار کنیم؟
همین الان بیش از صد آنلاین شاپ محصولات آرایشی بهداشتی در اینستاگرام وجود دارد. ولی آیا همگی خوب می فروشند؟ طبیعتا نه. فروش در اینستاگرام با اینکه هزینه زیادی ندارد، اما نیاز به یک سری مهارت دارد. مثلا اینکه:
- بدانید چه افرادی را جذب کنید
- چه محتوای متنی و بصری برای جذب مخاطب استفاده کنید
- چه زمانی تبلیغ کنید
و بسیاری نکات دیگر که بدون انجام دادن آن ها فروش خوبی را تجربه نخواهید کرد. این چند نکته تنها بخشی از مقاله آموزشی «راه های افزایش فروش در اینستاگرام» بود. هر کسی این راهکارها را به کار گرفته، نتیجه خوبی در فروش اینستاگرامش گرفته است.
دیجی کالا
فروش اینترنتی لوازم آرایش : اگر دقت کرده باشید، مدتی است که برای اکثر محصولات دیجی کالا تعدادی فروشنده مختلف می بینید. دیگر مثل سابق تنها از انبار خود برای نگهداری محصولات استفاده نمیکند. فروشندههایی که می بینیم، همان مغازههایی هستند، که محصولشان را از طریق دیجی کالا میخواهند بفروشند.
با این کار دیگر خودتان درگیر کارهای مدیریت سایت نخواهید شد. اما با چند مورد از این فروشندهها که صحبت کردم متوجه شدم که درصد زیادی از فروش را مجبورند به دیجی کالا بدهند. مثلا هزینه مالیات، انبارداری و ارسال را هم با آن درصدی که جدا در نظر گرفته است جمع می شود. در نهایت گاهی به ۳۰ درصد هم می رسد.
پس بهتر نیست خودتان محصول را بفروشید تا همه سود آن به خودتان برسد؟! وقتی این را به صاحب آن فروشگاه پیشنهاد دادم گفت میخواهم این کار را انجام دهم؛ اما تا وقتی دیجی کالا هست چرا مشتری باید از من خرید کند؟
این حرف از طرفی درست است؛ اما نه کاملا. چون:
فروشگاه شما تخصصی است؛ پس شانس بیشتری برای بالا آمدن در گوگل دارد و سئوی سایت فروشگاهی راحتتر است.
منبع فروش اینترنتی لوازم آرایش :سایت کلاته