بازاریابی شبکه‌ای بهترین راه کسب درآمد برای زنان خانه‌دار

درآمد زنان خانه دار
بازاریابی شبکه‌ای بهترین راه کسب درآمد برای زنان خانه‌دار

کسب درآمد زنان خانه دار : طبق آمار گفته شده در بالا نه فقط در سال 2019، بلکه در سال‌های قبل‌تر نیز تعداد زنان شاغل در بازاریابی شبکه‌ای بیشتر از مردان بوده است. به ۶ دلیل زیر بازاریابی شبکه‌ای مناسب خانم‌های خانه‌دار است:

پاره‌وقت بودن این حرفه

زنان خانه‌دار مثل مردان نمی‌توانند ساعت‌های زیادی را بیرون از خانه باشند و مجبورند در خانه بمانند، به همین خاطر، بازاریابی شبکه ای انتخاب مناسب برای آن‌هاست؛ چون قرار نیست در این حرفه از صبح تا شب بیرون از خانه کار کرد.

آسان شدن کار به کمک ابزارهای دیجیتال

اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی با این حرفه سازگاری دارند. در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا خیلی از جلسات بازاریابی شبکه‌ای به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و همچنین، خیلی‌ها فروش و جذب افراد را از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

عدم محدودیت مکانی برای کار کردن

بازاریابی شبکه‌ای، یک کار در منزل برای خانم ها است که می‌توان آن را نه فقط در خانه بلکه در مهمانی‌ها، پارک و یا کافی‌شاپ انجام داد.

نبود تبعیض جنسیتی در بازاریابی شبکه ای

در مشاغل غیر از بازاریابی شبکه‌ای، زن‌ها اگر بخواهند به مراتب بالای شغلی دست پیدا کنند باید با چالش‌های بیشتری نسبت به مردان دست‌وپنجه نرم کنند و گاهی اوقات هم هر چه تلاش می‌کنند به در بسته می‌خورند ولی در بازاریابی شبکه‌ای هیچ محدودیتی برای رسیدن به رتبه‌های بالای سازمان و درآمدهای زیاد وجود ندارد.

کاری منطبق با روحیات زنان

این تجارت، به‌صورت بنیادین یک تجارت رابطه‌ای است. تجارتی نیست که بر مبنای فروش استوار باشد؛ بلکه بیشتر بر پاشنه‌ روابط می‌چرخد. حمایت، هدایت و پرورش رابطه‌ی بازاریابان شبکه‌ای برای رشد شبکه‌شان، از آن دست مهارت‌هایی هستند که زنان در آن‌ها نیرومندترند.

البته هیچ‌یک از این موضوعات به این معنا نیست که مردان نمی‌توانند در این تجارت موفق باشند. میلیون‌ها نفر مرد هم هستند که هر روز این کار را انجام می‌دهند اما می‌توان بنیان این تجارت را این‌گونه بیان کرد: یک مدل تجاری است که زنان در آن برتری دارند. 

وجود محصولات مناسب خانم‌ها در سبد محصولات شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

درآمد زنان خانه دار : اکثر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در سبد محصولات خود لوازم آرایشی و بهداشتی یا مکمل‌های گیاهی برای تناسب‌اندام و سلامتی بدن دارند که مصرف‌کننده‌ بیشتر این محصولات زنان هستند و همین باعث گرایش بیشتر زنان به بازاریابی شبکه‌ای می‌شود.

بازاریابی شبکه‌ای* هیچ تمایزی میان زنان و مردان قائل نمی‌شود؛ اگرچه دلایل محرک زنان و مردان در تشکیل این تجارت از هم متفاوت است.

یک باور نادرست ولی رایج درباره‌ بازاریابی شبکه‌ای

یکی از باورهای رایج ولی نادرست که خیلی افراد دارند، این است که بازاریابی شبکه‌ای را همان دسیسه‌های هرمی می‌پندارند.

دسیسه هرمی، یک برنامه اغواگرایانه است و مبلغی که افراد در قاعده هرم پرداخت می‌نمایند، بابت یک محصول و یا نیاز واقعی و یا سرمایه‌گذاری حقیقی نیست و صرفاً بابت یک عضوگیری محض و منبعی برای پرداخت پورسانت عده معدودی در بالای هرم است.

در نظر اکثر افرادی که به مفهوم بازاریابی شبکه‌ای آگاهی ندارند، بازاریابی شبکه‌ای همان «پیرامید» است. دلیل اصلی این استنباط غلط، ساختار «هرمی» شکل یک شبکه در بازاریابی شبکه‌ای است. با این‌ حال، دلیل یاد شده ناموجه است؛ زیرا همه ساختارهای سازمانی یا مجموعه‌ای هرمی شکل هستند. آنچه پیرامید بودن یک مجموعه یا سازمان را تعیین می‌کند نحوه عملکرد آن و نه شکل آن است.

سخن پایانی

با شیوع کرونا و وخامت اوضاع اقتصادی در جهان، شاهد فروپاشی انواع کسب‌وکارهای موفق بودیم. ما در ایران با توجه به شرایط تحریمی، فشار مضاعفی را نیز در حال تجربه کردن هستیم. اقساط عقب افتاده، بدهی، کم شدن سطح رفاه خانواده و… . به نظر من تجارت بازاریابی شبکه‌ای، یکی از بهترین گزینه ها در شرایط فعلی است. در بازاریابی شبکه‌ای می‌توان با سرمایه کم، در حد یک الی چهار میلیون تومان کار را شروع کرد. این هزینه صرف خرید کالا می‌شود و در بدبینانه‌ترین حالت با فروش کالاها دوباره سرمایه برمی‌گردد. در نتیجه، این کار در زمره‌ کارهای کم‌ریسک قرار می‌گیرد.

زنان خانه‌دار می‌توانند با عضویت در یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای مطمئن و کار کردن اصولی در آن، به درآمدهای میلیونی دست پیدا کنند و از بار مشکلات زندگی خانواده خود کم کنند.

نظر شما در رابطه با بازاریابی شبکه‌ای چیست و آیا این کار را برای زنان خانه‌دار توصیه می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *