7 روش تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت

7 روش تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت : برای رشد کسب ‌و کار، باید محتوای آنلاین با کیفیت‌تری تولید کنید تا آوازه‌ی محصول، خدمات و شرکت‌تان مثل طوفان کاترینا بین مردم بپیچد ( با این کار بهبود سئو هم انجام داده‌اید). در ثانی، محتوای سایت شما، باید مشتریان را به تعامل بیشتر وا دارد و در بهترین حالت، پاتوقی شود که عده‌ای خود را متعلق به آنجا احساس کنند.

می‌توانید با گرفتن نیروهای دورکار و خارج از محیط شرکت، محتوا بسازید – که لابد قبلا چنین کاری را خودتان امتحان کرده‌‌اید. بدی این کار آن است که این جور نیروها، شرکت و محصول شما را به خوبی نمی‌شناسند و مفاهیم باارزش شما برایشان ملموس نیست. وقتی که پای تعامل با مشتریان به وسط بیاید، آن محتوایی حرف اول را می‌زند که سندیت داشته باشد.

چه کسی می‌تواند ذهن مشتریان شما را به روشی واقعی و سندیت‌دار درگیر کند؟ جواب این سؤال جلوی شما نشسته است: کارمند عزیزتان.

من اخیرا گپ مفصلی داشتم با لی یورگنسن و جیمز پدن که از متخصصین چیره‌دست بازاریابی محتوا در شرکت بزرگ ORACLE هستند. در این گپ و گفت از زیر زبانشان نکاتی بیرون کشیدم که به کارمندان مربوط می‌شود و اگر رعایتشان کنید محتوای باکیفیتی روی سایت خواهید گذاشت.

۷ روش مجانی برای بالا بردن کیفیت محتوا:

۱. سعی نکنید سبک و سیاق خاصی را در حلق خلق‌ بچپانید

آدم‌های مختلف (کارمندان) مخاطبان (مشتریان) متفاوتی را درگیر می‌کنند، اما هیچکس با یونیفرم یک‌دست حال نمی‌کند. زور نزنید که همه به سبک یکسانی محتوا تولید کنند. بگذارید کارمندان‌تان به شیوه‌های خودشان با موضوع ارتباط برقرار کنند.

آدم‌های واقعی می‌خواهند با آدم‌های واقعی سر و کله بزنند. با اینکه حواستان هست که کارمندان‌‌تان محتوای حرفه‌ای تولید کنند، اما اجازه بدهید واقعی باشند.

۲. زمین بازی را کوچک نکنید

در خیلی از شرکت‌ها فقط رئیس‌ «اجازه» دارد نوع ارتباط با مخاطبان را تعیین کند. بعضی جاها هم هستند که این امتیاز ویژه را برای دپارتمان بازاریابی هم قائل می‌شوند. اما ایرادش چیست که سایر دپارتمان‌ها – نظیر خدمات مشتریان، مهندسی، فنی، توسعه‌ی محصول – هم در این امر مشارکت داشته باشند؟ آدم‌های مختلف، سلیقه‌های مختلف دارند.

هر چه آدم‌های بیشتری در ارتباط برقرار کردن دخیل باشند، شانس‌ بیشتری برای برطرف کردن نیازهای متفاوت و درگیر کردن مخاطبان متفاوت دارید.

۳. ملایم ویرایش کنید

تولید محتوای با کیفیت : خیلی‌ها می‌گویند هیچ‌گاه مثل زمانی‌که ازشان خواسته شده دیدگاه و نظر شخصی‌شان را درباره‌ی چیزی اعلام کنند، احساس باارزش بودن بهشان دست نداده است. در واقع آنها حس می‏‌کنند در منفعت بردنِ بِرند، نقشی کلیدی‌ ایفا می‌کنند.

چند تا قانون کلی بنویسید و بچسبانید به دیوار، بعد بروید عقب بایستید. هنوز هم این اختیار را دارید که محتوا را قبل از منتشر شدن بازبینی و تأیید کنید، اما با حفظ کردن مغز پیام و احترام گذاشتن به محتوای تولید شده توسط کارمندانتان، نشان بدهید که برای تلاش‌شان ارزش قائلید.

مطمئنم متعجب خواهید شد که کارمندان نویسنده‌تان چقدر حرفه‌ای هستند. پس آن خودکار قرمز را شُل‌تر در دست‌تان بگیرید.

۴. به وجهه‌ی نویسنده‌‌ها بیفزایید

بالا یا پایین محتوا نام نویسنده‌ها، دستاوردهای قبلی و تصاویرشان را نمایش بدهید. بگذارید دیده شوند و برند شخصی خودشان را بسازند. از کارمندانتان ستاره‌هایی بسازید که نور خودشان را در شرکت شما منعکس می‌کنند.

تنها از این طریق است که می‌توانید به کارمندان‌تان القا کنید کار را مال خودشان بدانند.

۵. از نویسندگان بخواهید محتوا را در شبکه‌های اجتماعی‌شان به اشتراک بگذارند

شرکت ExactTarget که در زمینه‌ی نرم‌افزارهای بازاریابی تعاملی کار می‌کند، چیزی در حدود ۷۰ نویسنده‌ی فعال دارد. آنها محتوای ExactTarget را از طریق شبکه‌های اجتماعی‏ شخصی نویسندگان در اینترنت پخش می‌کنند. (بلاگ این شرکت، نمونه‌ای بسیار عالی از تجمع کارمندان تولید محتوای مختلف است)

کارمندان‌تان را تشویق کنید که محتوا را از اکانت شخصی خودشان به اشتراک بگذارند، چرا که حیف است که از شبکه‌های اجتماعی بچه‌های خودتان هیچ استفاده‌ای نکنید.

۶. نتایج را به بچه‌های تیم بگویید

پلتفورم‌‌های خوبِ بازاریابی محتوا، حسابِ آمار و ارقام را دارند – چیزهایی نظیر تعداد بازدید‌ها، نظرات، ترافیک سایت و ترافیک جستجو. اگر بازخورد کار را با نویسنده‌ها در میان بگذارید، میل به رقابت‌طلبی‌شان گُل می‌کند.

۷. فراتر از بازاریابی فکر کنید

بلاگ می‌تواند ابزار مفیدی برای جذب نیروی کار باشد. محتوای تولید شده توسط کارمندان، جو حاکم بر مجموعه‌ی انسانی شرکت شما را منعکس می‌کند. چِفت شدن از نظر فرهنگی چیز خیلی خیلی مهمی است. بگذارید کارمندان بالقوه‌تان، قبل از اینکه وارد شرکت‌تان شوند به خوبی با فرهنگ شما عجین می‌شوند.

علاوه بر این، بلاگ‌های کارمندان مثل دُنبه‌ی دیجیتالی شرکت عمل می‏‌کند. به کارمندان اجازه بدهید محتوایی با ژن خودشان را تولید کنند و به صورت تلویحی به آنها القا کنید که دوست دارید کمک‌شان کنید تا وجهه‌ی خودشان را بسازند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *