چگونه یک ایده کسب و کار در منزل پیدا کنیم؟

ایده کسب و کار در منزل

چگونه یک ایده کسب و کار در منزل پیدا کنیم؟

ایده کسب و کار در منزل : پینترست اولین جایی است که من به افراد پیشنهاد می‌کنم. یک شبکه اجتماعی صاحبان کسب و کار. کافی است در قسمت جستجو به زبان انگلیسی محصول یا ایده یا کسب و کار مربوطه را جستجو کنید. انواع کسب و کار را خواهید یافت و از دیدن محصولاتشان شگفت‌زده خواهید شد. روش دیگر بررسی پیج‌های اینستاگرامی است. در قسمت جستجوی اکسپلور، هشتگ‌های مرتبط با مهارت و ایده‌تان را جستجو کنید. پیج‌های زیادی را خواهید دید که می‌توانند جرقه ایده کسب و کار شما باشند. در پایان روش طوفان فکری یا بحث و تبادل‌نظر با دوستان و اعضای خانواده هم می‌تواند راهگشا باشد.

گام‌های راه‌اندازی یک کسب و کار در منزل

– تهیه یک محصول
– طراحی و تهیه بسته‌بندی
– شناسایی و کشف بازار هدف اختصاصی
– پیاده‌سازی روش بازاریابی مناسب کسب و کارهای در منزل
– شروع برنامه بازاریابی

۱- تهیه یک محصول خانگی
محصولات خانگی تفاوت‌های عمده‌ای با محصولات صنعتی دارند. یکی از دلایل پرطرفدار بودن محصولات خانگی، فقدان مواد نگه‌دارنده و رنگ‌های صنعتی در محصولات خوراکی و دست‌ساز بودن محصولات اکسسواری و زیورآلات آن‌ها را برای خریداران جذاب می‌کند. در بخش کسب و کارهای خدماتی نیز، مشتریان با یک فرد سروکار دارند که امکان تفاهم و گرفتن خدمات را نسبت به شرکت‌ها راحت‌تر می‌کند، همچنین خدمات فردی نسبتاً از شرکت‌ها ارزان‌تر است. به‌طور نمونه طراحی سایت توسط یک فریلنسر با قیمت مناسب‌تری نسبت به یک شرکت انجام می‌پذیرد.

۲- بسته‌بندی محصولات کسب و کار خانگی

عامه مردم از بسته‌بندی‌های سنتی و طبیعی محصولات کسب و کار خانگی خیلی خوشحال می‌شوند. اگر محصولات خوراکی تولید می‌کنید از بسته‌بندی استفاده کنید که به دل مشتری بنشیند و با بسته‌بندی‌های صنعتی متفاوت باشد. برای تهیه یک بسته‌بندی مناسب محصولتان کافی است به بازار بزرگ تهران مراجعه کنید. پله نوروز خان در بازار بزرگ، مرکز فروش انواع ظروف، کیسه، پاکت و بسته‌بندی محصولات کسب وکارخانگی است.

۳- کشف بازار هدف اختصاصی یا نیچ‌مارکت

همان‌طور که میدانید تنوع کالا در جهان افزایش‌یافته. هر محصولی هم به‌صورت صنعتی و هم به شکل سنتی ارائه می‌شود. صاحبان کسب و کار بزرگ و کوچک تلاش می‌کنند مزیت‌هایی در محصولشان بگنجانند که مناسب قشر خاصی باشد. طبیعتاً شما نمی‌توانید محصول یا خدمتتان را به همه بفروشید. در علم بازاریابی همه یعنی هیچ‌کس. اگر می‌خواهید در کسب و کار خانگی خودتان موفق شوید باید به موضوع نیچ‌مارکت توجه ویژه کنید. افرادی که در منزل محصولاتی تولید می‌کنند یا خدماتی ارائه می‌دهند، درصورتی‌که برای قشر خاصی این فعالیت را انجام دهند سریع‌تر موفق می‌شوند.

یک مثال خوب برای نیچ‌مارکت در مشاغل خانگی
وقتی بازار هدف اختصاصی دارید، هزینه‌های بازاریابی کاهش پیدا می‌کند. مثلاً اگر برای کلاس اولی‌ها روپوش مدرسه می‌دوزید کافی است با چند مدیر مدرسه به‌صورت حضوری قرارداد ببندید و از آگهی کردن در روزنامه یا چاپ تراکت و توزیع آن دوری‌کنید.

۴- بازاریابی محصولات کسب و کار در منزل چگونه است؟

هر شاخه کسب و کار بر اساس ظرفیت‌ها، نیچ‌مارکت، نوع محصول و پشتوانه مالی برنامه بازاریابی و استراتژی خود را برای ورود به بازار و جذب مشتریان طراحی می‌کند. کسب و کارهای خانگی هم از این قاعده مستثنا نیستند. صاحبان این کسب و کارها نیز باید برای جذب بخشی از بازار یک برنامه بازاریابی مناسب برای خود طراحی کنند. بازاریابی یعنی جذب مشتریان، حفظ مشتریان و افزایش آن‌ها به‌وسیله تاکتیک‌ها و ابزارهایی که در دسترس ما هستند. طبیعتاً کار در خانه شاید در ابتدای راه با درآمدهای بسیار و منابع مالی زیاد همخوانی نداشته باشد. پس چه روشی می‌تواند با کمترین هزینه بیشترین نتایج را برای ما داشته باشد؟

۵- شروع برنامه بازاریابی
برنامه بازاریابی این نوع کسب و کار باید یک برنامه با سرمایه کم و مبتنی بر امکانات موجود و در دسترس صاحبان کسب و کار خانگی باشد. بهترین تاکتیک برای پیاده‌سازی این روش، تاکتیک محتوا سازی است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *