مراحل انتخاب حوزه فعالیت در راه اندازی کسب و کار اینترنتی
انتخاب حوزه فعالیت در درآمدزایی : مرحله اول ) مشخص کردن هدف خود :
اولین قدم برای انتخاب حوزه فعالیت ان است که هدف خود را از راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود مشخص کنید .شما باید کلیه اهداف خود را از راه اندازی کسب و کار اینترنتی یاد داشت کنید . شما باید خدمات و محصولاتی را که میخواهید ارائه بدهید را یاد داشته کنید و برای خود برنامه ریزی کنید که چگونه خدمات و محصولات خود را به مخاطبان و کاربران هدف خود ارائه بدهید.
مرحله دوم ) پیدا کردن مهارت و تخصص خود :
دومین قدم برای انتخاب حوزه فعالیت در راه اندازی کسب و کار اینترنتی ان است که شما باید مهارت و تخصص خود را پیدا کنید .شما باید ببینید چه تخصصی دارید یک کاغذ بردارید و کل مهارت ها و تخصص های خودتان را روی ان بنویسید مثل:
- تخصص در دروس خاص مثل ریاضی دوم دبیرستان و…
- تخصص در تکنیک های بورس
- تخصص در برنامه نویسی
- تخصص در صنایع دستی و طرح های دستی مثل نقاشی . ساخت اشیاع با چوب . سنگ و…
و… - در این قدم شما تمام تخصص و مهارت های خود را یاد داشت کنید.
مرحله سوم) وجود رقبای زیاد:
حوزه فعالیتی را که انتخاب میکنید باید در ان دارای رقبای زیادی باشد . و افراد زیادی در ان حوزه فعالیت کنند زیرا حوزه ای که در ان رقابت زیاد باشد حوزه ای است که در ان درامد و پول زیاد است و خیلی راحت میتوانید در ان حوزه ی پر رقابت پول در بیاورید . به هیچ عنوان در حوزه های کم رقابت فعالیت نکنید حوزه هایی که در انها رقابت کم است حوزه هایی هستند که در انها خواهان و مخاطب کم است . از فعالیت در حوزه های پر رقابت ترس نداشته باشید . این ترس باعث شکست شما میشود .
مرحله چهارم ) تعداد مخاطبان :
در راه اندازی کسب و کار اینترنتی و در انتخاب حوزه فعالیت به این نکته توجه کنید که حوزه فعالیتی را که انتخاب میکنید باید تعداد مخاطبان ان زیاد باشد . هرچه مخاطبان ان بیشتر باشد میزان پتانسیل درامد زایی ان حوزه بیشتر است . هرچه مخاطبان ان حوزه بیشتر باشد میزان رقابت در ان حوزه بیشتر است و در نتیجه شما خیلی راحت میتوانید در ان حوزه به درامد بسیار بالایی برسید.
مرحله پنجم ) محبوبیت در سرچ :
حوزه ای که انتخاب میکنید باید دارای کلمات کلیدی در گوگل باشد که ان کلمات کلیدی باید دارای مخاطبان زیادی باشد . کلمات اصلی و یا کلمات کلیدی در گوگل هرچه سرچ بالا تری داشته باشد گزینه ی مناسب تری است برای انتخاب کردن .
مرحله ششم) قابلیت درامد زایی بالا و طولانی مدت :
همان گونه ک گفتیم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما باید حوزه فعالیتی را انتخاب کنید که باید در ان بتوانید ب درامد زایی بالا و طولانی مدت برسید و باید در انتخاب حوزه فعالیت دقت بالایی را داشته باشید و زمان بگزارید . حوزه فعالیت شما باید به گونه ای باشد که افراد پس از یک بار مراجعه کردن به وبسایت شما باز هم به وبسایت شما مراجعه بکنند .
مثلا : راه و روش کاهش وزن که چه الان و چه اینده خواهان خودش را دارد و حوزه ای است که پتانسیل درامد زایی بالایی را دارد این گونه حوزه ها خیلی میتواند باعث موفقیت ما در کسب و کار اینترنتی بشود .
شما باید 6 قدم را قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود رعایت بکنید تا به نتیجه ی خوب و مطلوبی برسید.
___اولین قدم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی انتخاب حوزه فعالیت میباشد____
شما میتوانید همزمان در چند حوزه فعالیت داشته باشید که این باعث افزایش درامد زایی شما در اینترنت میشود . البته اگر وقتش را دارید میتوانید چند حوزه را انتخاب کنید و یا میتوانید به صورت تخصصی روی یک حوزه کار کنید ان دیگر به خود شما بستگی دارد .
مرحله دوم طراحی سایت :
قسمت دوم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی ان است که شما برای کسب و کار خو یک وبسایت طراحی کنید. اگر که برنامه نویس هستید میتوانید یک وبسایت را با کد نویسی برای خود طراحی کنید و اگر هم برنامه نویسی بلد نیستید شما اصلا نیاز نیست که بترسید و نگران باشید چون خیلی راحت به شما اموزش میدهیم که چطور بدون داشتن علم کدنویسی و برنامه نویسی برای کسب و کار اینترنتی خود یک وبسایت با تمام امکانات راه اندازی بکنید.
شما برای طراحی وبسایت یا میتوانید خودتان ان سایت را طراحی کنید (که همین جوری که گفتم اصلا نیاز نیست کد نویسی بلد باشید ) یا اینکه کار طراحی وبسایت خود را به شرکت های طراحی سایت بسپارید.
اگر میخواهید یک سایت تخصصی داشته باشید میتوانید به یک شرکت طراحی سایت مراجعه بکنید که برای شما یک وبسایت تخصصی را طراحی بکند . اگر تازه میخواهید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی بکنید اصلا توصیه نمیکنم که یک وبسایت تخصصی داشته باشید چون برای یک وبسایت تخصصی باید یک هزینه ی چند میلیونی را باید خرج کنید .شما خیلی راحت با خرید یک هاست و دامین و نصب یک cms خیلی راحت میتوانید برای کسب و کار اینترنتی خود یک سایت راه اندازی بکنید. شما با نصب قالب و پلاگین های مربوط به ان cms میتوانید یک سایت فوق حرفه ای با امکانات زیاد برای خود راه اندازی بکنید .
مرحله سوم راه اندازی فروشگاه اینترنتی :
قسمت سوم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی ان است که شما وبسایت خود را به یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات تبدیل کنید . برای انکه شما وبسایت خود را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل بکنید باز هم نیازی به کد نویسی نمیباشد شما با نصب یک پلاگین بر روی سایت خود خیلی راحت میتوانید ان سایت را به یک وبسایت فروشگاهی با تمام امکانات تبدیل بکنید.
__سومین قدم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی تبدیل سایت خود به یک وبسایت فروشگاهی میباشد__
مرحله چهارم اضافه کردن تجهیزات به فروشگاه اینترنتی خود:
قسمت چهارم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی ان است که برای انکه فروشگاه اینترنتی حرفه ای داشته باشید باید یکسری امکانات به فروشگاه اینترنتی خود اضافه بکنید .برای اضافه کردن امکانات به فروشگاه اینترنتی شما باید یک سری ابزار که به اصطلاح به انها پلاگین گفته میشود روی وبسایت فروشگاهی خود نصب کنید.
پلاگین در اصطلاح به ابزار هایی از سایت گفته میشود ک شما خیلی راحت با نصب پلاگین ها میتوانید میتوانید امکانات فوق العاده ای به سایت خود اضافه بکنید و سایت خود را به یک سایت حرفه ای تبدیل بکنید.
___چهارمین قدم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی اضافه کردن تجهیزات به وبسایتتان میباشد__
مرحله پنجم ارائه محصولات:
قسمت پنجم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی ان است که شما محصول خود را وارد دنیای اینترنت کنید و برای فروش قرار بدهید , در این مرحله شما باید محصولات خود را که تولید کرده و برای فروش قرار بدهید محصولات شما به دو دسته تقسیم میشود :
- محصولات دانلودی / اموزشی.
- محصولات فیزیکی.
محصولات دانلودی اموزشی :
همان گونه ک گفتیم ممکن است هر فرد دارای یکسری تخصص , مهارت ,علاقه ی خاصی باشد که هر فرد راجب ان تخصص و مهارت خود امده و یکسری تحقیقات انجام داده و اطلاعاتی را جمع اوری کرده و ان اطلاعات را دسته بندی کرده است و در قالب یک سری محصولات دانلودی و اموزشی ساخته باشد و در وبسایت خود برای فروش قرار گذاشته است.
در محصولات دانلودی اموزشی شما میتوانید ان مهارت و تخصصی را که دارید در قالب یکسری فایل اموزشی و دانلودی مثل کتاب های الکترونیکی در اصطلاح Ebook , در قالب فایل های صوتی mp3 , فایل های تصویری mp4 و… ارائه بدهد و برای فروش درون سایت خود قرار بدهد و بفروشد.
محصول فیزیکی:
به محصولاتی که قابل لمس هستند محصولات فیزیکی میگویند .همان گونه که گفتیم ممکن است فردی در تولید محصولات دیجیتالی , دانلودی , اموزشی تخصص نداشته باشد و یا نخواهد محصولات خودش را به صورت دانلودی بفروشد . و تخصص ان در تولید طرح های دستی مثل ساخت جا کلیدی , تابلو فرش , تابلو نقاشی و… باشد و یا شاید هم محصولاتی دارد که مخواهد انها را در بستر وب بفروشد مثل لوازم ارایش , عطر , وسایل جانبی موبایل و… . اگر از این محصولات دارید شما میتوانید در وبسایت خود قرار بدهید و بفروشید که قطعا میتوانید فروش فوق العاده ای از فروش انها داشته باشید .
مرحله ششم افزایش فروش :
قسمت ششم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی ان است که شما فروش خود را افزایش بدهید . برای افزایش فروش یکسری تکنیک های ساده هست که شما خیلی راحت می توانید فروش خود را چندین و چند برابر کنید . برای افزایش فروش اینترنتی خود شما باید یک سری تکنیک ها را رعایت بکنید که در ادامه به انها پرداخته ایم :
1) قیف فروش :
افزایش فروش , تکنیک های فروش که شما خیلی ساده بتوانید در کاربران خود ایجاد حس خوب و اطمینان ایجاد کنید و ان کاربران را به مشتری دائم تبدیل کنید . با تکنیک قیف فروش شما خیلی ساده میتوانید فروش خود را چندین و چند برابر کنید .
قیف فروش چیست ؟
فرض کنید فردی به سایت شما مراجعه میکند و میخواهد از سایت شما محصولی را خریداری بکند وقتی کاربر ان محصول را از سایت شما خرید کرد , شما با توجه به سیستمی که برای سایت خود تعریف میکنید یکی دیگر از محصولتان را با یک فرصت طلایی مثل تخفیف ویژه به ان فردی که محصول شما را خریداری کرده است معرفی میکنید که این تکنیک یک تکنیک بسیار بسیار مهم است برای افزایش فروش اینترنتی شما . به عنوان مثال:
شما یک کتاب الکترونیکی pdf درون سایت خود برای فروش قرار میدهید و وقتی فردی ان کتاب را خرید نسخه ی صوتی ان کتاب را با 20 درصد تخفیف به ان فرد معرفی بکنید وقتی فردی از وبسایت شما خرید کند نشانه ی ان است که ان فرد به وبسایت شما علاقه پیدا کرده است و اگر از نظر مالی مشکلی نداشته باشد پیشنهاد دوم شما را نیز خریداری میکند.
2) بهینه سازی وبسایت :
مهم ترین راه و اصلی ترین راه در راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای افزایش فروش آن است که شما وبسایت خود را برای برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی بکنید که در اصطلاح به ان سئو یا seo گفته میشود . اگر یک وبسایت دارید حتما شما باید ان را برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی بکنید .
وقتی شما یک کلمه را مثل راه اندازی کسب و کار اینترنتی را در گوگل سرچ میکنید در صفحه ی اول 10 نتیجه ی برتر نشان داده میشود . این وبسایت هایی که در نتایج اول به نمایش داده میشوند برای موتور های جست و جو بهینه سازی شده اند . شما باید وبسایت خود را برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی بکنید که این کار باعث افزایش فروش 300 درصدی شما میشود . پس یکی از قسمت های بسیار بسیار مهم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی ان است که شما وبسایتتان را برای موتور های جست وجوگر بهینه سازی و سئو بکنید .
3)سیستم ایمیل مارکتینگ:
یکی دیگر از راه های افزایش فروش اینترنتی در راه اندازی کسب و کار اینترنتی ان است که شما باید برای کسب و کار اینترنتی خود یک سیستم ایمیل مارکتینگ راه اندازی کنید . با این سیستم ایمیل مارکتینگ شما خیلی راحت میتوانید فروش خود را خیلی افزایش بدهید و کاربران خود را به یک مشتری دائم و همیشگی تبدیل کنید.
روش سیستم ایمیل مارکتینگ :
بزارید با مثالی این سیستم ایمیل مارکتینگ را واضح تر به شما توضیح بدهم . مثلا شما یک کتاب الکترونیکی یا یک فایل رایگان با ارزش درون سایت خود قرار میدهید و یک صفحه ی لندینگ پیج برای ان فایل رایگان میسازید و از کاربران و افرادی که وارد ان صفحه میشوند میخواهید که اگر این کتاب رایگان و فایل رایگان با ارزش را میخواهند باید ایمیل خود را در ان صفحه وارد کنند که بعد از گرفتن اطلاعات کاربران از جمله ایمیل , ان فایل به صورت اتوماتیک به ایمیل کاربری که ایمیل خود را در ان صفحه وارد کرده اند ارسال میشود و کاربران میتوانند ان فایل با ارزش را به صورت رایگان دانلود کنند .
حالا فک کنید شما با این روش 100/000 تا ایمیل جمع اوری کرده اید (البته با یک سری تکنیک های طلایی که در دوره ی اموزش ایمیل مارکتینگ به ان به صورت کامل اشاره کرده ایم خیلی ساده میتوانید هزاران ایمیل در ماه جمع اوری کنید) و یک محصول 100/000 تومانی درون سایت خود قرار بدهید حال اگر ایمیل ان محصول را باتوجه به تکنیک هایی که ما به شما اموزش میدهیم برای ان همه کاربر ارسال کنید و در بدترین شرایط تنها 1000 نفر از ان 100000 کاربران محصول شما را تهیه کنند , یک روزه درامد 100 میلیون تومانی فقط با ارسال یک ایمیل بدست می اورید.
البته ان هم به برخی عوامل دیگر بستگی دارد که چه پیامی را برای کاربران ارسال کنید , در چه روز هایی ان پیام را برای کاربران خود ارسال کنید و در چه ساعتی ان پیام را بفرستید .یکی دیگر از مهم ترین قسمت ها از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی ان است که برای کسب و کار خود یک سیستم ایمیل مارکتینگ راه اندازی کنید.
___اصلی ترین و مهم ترین قسمت از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی تکنیک های افزایش فروش است___
مرحله هفتم ارائه محصول :
قسمت هفتم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی ان است که محصولات خود را در بازار هدف ارائه بدهیم محصولاتی که میسازید باید درون وبسایت خود قرار بدهید تا کاربران و مخاطبان شما انها را تهییه کنند . بعد از خرید محصول , محصول باید برای کاربران ارسال بشود . اگر محصول دانلودی است لینک دانلود به صورت اتوماتیک برای کاربران ارسال بشود و اگر محصول شما فیزیکی است شما باید محصول را برای کاربر پست کنید .
مرحله هشتم رشد کسب و کار اینترنتی:
قسمت هشتم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی ان است که شما کسب و کار اینترنتی خود را رونق بدهید . در این قسمت شما باید در سایت خود یک سری مطالب را منتشر کنید که این مطالب باعث افزایش فروش شما در اینترنت بشود . شما باید به طور دائم و پیوسته وب سایت خود را بروز کنید و جایگاه سایتتان را برای موتور های جست و جو گر حفظ کنید. و در اخر یک خبر خوب برای شما دوستان گرامی دارم.
__قسمت هفتم و هشتم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی ارائه محصولات و خدمات و رونق کسب و کارتان در دنیای اینترنت میباشد__