۷ گام کلیدی کارآفرینی در منزل

موفقیت کارآفرینی در منزل

۷ گام کلیدی کارآفرینی در منزل 

موفقیت کارآفرینی در منزل: خواندن این مقاله  که چند دقیقه از وقت شما را می گیرد و اگر این مطلب را به طور کامل درک کنید تضمین می دهم هر کسب و کاری را راه‌اندازی کنید با موفقیت روبه رو خواهید شد .

1- الگوی کسب و کار اولین نکته طلایی برای کارآفرینی در منزل   

اولین نکته و اولین مرحله برای موفقیت کارآفرینی در منزل الگوی کسب و کار است قبل از هر چیز باید الگوی کسب و کار برای خودتان تعریف کنید ( بیزینس پلن ) الگوی کسب و کار به معنی از اول تا آخر برنامه کارآفرینی خود را روی کاغذ بیاورید اما فواید بیزینس پلن :

  1. احتمال شکست و سردرگمی شما را بسیار پایین می آورد
  2.  میزان ریسک پایین می آورد
  3. اگر بیزینس پلن را خوب پیاده سازی کنید بسیاری از شرکت ها و افراد هستند که با دیدن این الگوی کسب و کار مشتاق می شوند روی کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند.
  4. به شما کمک می کند منطقی کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید نه از روی احساس

آموزش پیاده سازی بیزینس پلن یا الگوی کسب و کار :

  1. چشم انداز  : چشم انداز برای کارآفرینی در منزل یک چهارچوب منطقی است که فرد  در سه تا پنج سال آینده  باید بر اساس آن عمل کند را مشخص می نماید.ابزار خوبی است برای انتقال چیزی که در ذهن شما می گذرد به همکاران، شرکا و سرمایه گذاران از طریق چشم انداز می توانید عملکرد خود را بررسی نمایید.
  2. ماموریت : ماموریت به ایده و کارآفرینی شما هدف و تعهد می بخشد در ماموریت باید مشخص کنید چرا این کسب و کار در منزل را راه اندازی کرده اید ؟ تعهد شما نسبت به مشتریان جامعه و … چیست ؟خدمات شما چیست ؟ چه نیازی را در جامعه بر طرف می کنید ؟
  3. اهداف : سومین عامل کسب و کار در منزل مشخص کردن اهداف است هداف باید به شکل مقاصد دقیق و قابل اندازه گیری نوشته شوند. در بسیاری از فعالیت های اقتصادی ، اهداف مالی و بازاریابی دو بخش اساسی هستند. اهداف شما نیز باید همه ابعاد کار شما را پوشش دهند و روی مقاصد مهم‌تر تکیه کنند.
  4. استراتژی : استراتژی‌های اصلی که منجر به رشد فعالیت شما می‌شوند را ذکر نمایید. استراتژی ها باید هم به عوامل داخلی و هم عوامل خارجی که روی کارتان تاثیر گذارند، توجه داشته باشند .
  5. پلن یا برنامه کاری : نشان دهید در طول زمان چه فعالیت هایی را می خواهید انجام دهید مثلا چه زمانی تبلیغات آغاز کنید و یا چه پروژه ایی را در چه تاریخی شروع کنید و…
  6. ریسک : احتمال رخ دادن اتفاقاتی که بر روی کسب و کار شما تاثییر می گذارد را مشخص نمایید و برای آن دسته که احتمال بیشتری دارد برنامه ایی را پیش بینی کنید.

 

2- تحلیل بازار دومین نکته طلایی برای کارآفرینی در منزل است 

متاسفانه اکثر فعالان در حوزه کار در منزل روی تحلیل بازار کار نمی کنند و هیچ توجهی به آن ندارد در واقع می توان گفت تحلیل بازار مرحله بسیار مهم و کلیدی برای موفقیت شماست . در این قسمت شما باید از هر جهت رقبای خودتان را بشناسید و بدانید چه فعالیت هایی می کنند این شناخت می تواند عوامل زیر باشد :

    • چه کسانی در این حوزه فعالیت می کنند
    • چقدر روی موضوع کسب و کار شما تمرکز کرده اند
    • درآمدشان چقدر است
    • چند تا کارمند دارند
    • ضعف های رقبای شما چیست
    • چطور شما می توانید نیاز مشتری را بهتر از رقبایتان برطرف کنید
    • گستره ی بازار شما چقدر است

3- قیمت گذاری مناسب 

قیمت گذاری مناسب مرحله ایی است که اگر اشتباه کنید و درست قیمت ها را انتخاب نکنید محکوم به شکست هستید در قیمت گذاری فکر شده عمل کنید تصور اینکه قیمت پایین بهتر است تصور کاملا اشتباهی است قیمت باید متعادل باشد.  برای مشتری شما قیمت ها باید به صرفه باشد  تا مشتری از شما محصول یا خدماتی را بخرد .

4 –  مخاطب 

مثلا اگر کسب و کار شما در حوزه لوازم آرایشی است باید بدانید بیشتر مصرف کنندگان شما خانم های بیست و پنج تا سی سال هستند یا سی تا سی و پنج سال هر گروه سنی چند درصد از مشتریان شما را تشکیل می دهند  .

5- رسانه های تبلیغاتی 

تصمیم گیری بر اینکه از رسانه هایی استفاده کنید کاملا به مخاطب شما بستگی دارد شما باید یک سری ابزار ها و رسانه های اجتماعی راه اندازی کنید مثلا تلگرام اینستاگرام وب سایت و … با توجه به شناسایی مخاطب هدف آن ها را جذب خودت کنید . به دنبال رسانه ایی باشید که با کم ترین هزینه بیش ترین بازدهی را به شما بدهد . بنظر بنده تبلیغاتی خوب و مناسب است که اگر صد هزار تومان هزینه کردید صد هزار تومان درآمد از آن تبلیغ نصیب شما شود در فعالیت های کار در منزل گاها ایده ها و راه های کسب  درآمدی به وجود می آید که با صد تومان تبلیغ می توانید پانصد هزار تومان درآمد کسب کنید این نوع تبلیغ، تبلیغ ایده آلی است .

6- بودجه بندی کارآفرینی در منزل

بودجه بندی بسیار مهم است بسیاری از فعالان کار در منزل مشاهده می کنیم که پنج یا ده میلیون هزینه صرف خرید تجهیزات و مواد اولیه می کنند اما بعد از شروع هیچ سرمایه ایی برای تبلیغات ندارند و همین امر موجب شکست شان م شود اگر می خواهید مقتدرانه پیروز میدان باشید حتما قبل از هزینه کردن بودجه بندی کنید به نظر من اگر ده میلیون سرمایه دارید پنج میلیون آن صرف خرید تجهیزات و مواد اولیه کنید و پنج میلیون دیگر را تبلیغ نمایید.

7- پایین آوردن ریسک 

هفتمین و آخرین مرحله برای راه اندازی موفق کارآفرینی در منزل پایین آوردن ریسک است یعنی کاری کنید که احتمال شکست شما به حداقل برسد و احتمال موفقیت شما به حداکثر!

بذارید چند تا راه کار بهتون معرفی کنم سعی کنید در فعالیت های کار در منزل کمال طلب نباشید اگر کمال طلب باشید باعث می شود هزینه های بسیاری را در همان ابتدای کار متحمل شوید و این ریسک شکست شما را بسیار بالا می برد از کم شروع کنید مانند :

  • از تاق کوچک
  • از تعداد پرسنل کم
  • از تجهیزات با کیفیت اما کم قیمت

شروع کنید همه ی هزینه ها به جز تبلیغات باید پایین باشد کمال گرایی یک آفت برای تمامی کسب و کار هاست . یکی دیگر که ریسک شما را خیلی کم می کند افزایش آگاهی است شما با خواندن این مطلب دارید آگاهی خودتان را افزایش می دهید مثلا اگر قصد دارید بسته بندی حبوبات در منزل را راه اندازی کنید حتما قبل از هر چیزی تمامی اطلاعات لازم راجع به بسته بندی حبوبات در منزل را بدانید بعد اقدام کنید.

و اگر آگاهی مناسب نداشته باشید حتما شکست می خورید ! تا آنجایی که توان دارید سعی کنید در ابتدای راه سر خود را شلوغ نکنید ابتدا در مقیاس کوچک و با هزینه بسیار کم کار خود را شروع کنید و بعد از آن گسترش دهید.

امیدوارم این هفت گام طلایی موفقیت کارآفرینی در منزل ( کار در منزل )  را درک کرده باشید و با اطمینان خاطر فعالیت خود را شروع کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *